Nostalgi



Tänk om bara vädret hade varit bättre denna annars så underbara lördag. Jag är rastlös & hur kan jag egentligen vara det när jag har tusen saker jag kan & borde göra? Jag känner för att göra något kul, dra iväg på något litet äventyr. Bara göra något annorlunda. Fotografera all galenskap, kanske ta en glas vin, eller bara vara - dock med någon jag inte blir uttråkad tillsammans med. Min barndomsvän & vapendragare Maria & jag hade en mycket speciell relation tills hon flyttade iväg & vi istället för att hänga dag som natt - ses ytterst sällan eller pratar i telefonen när det finns tid över. Vi hittade alltid på galenskap som att åka kundvagn i skogen, plocka sniglar & plantera på grannens trädgård. För att inte tala om somrarna ett tåg bort - närmre bestämt destination Linköping. AW! Det går inte en dag utan att jag tänker på allt vi varit med om tillsammans & jag trodde aldrig någonsin att vi skulle bli såhär vuxna & leva varsitt liv med SÅ många mils avstånd. Jag trodde aldrig att dagen då vi inte har tid för varandra skulle komma. Vad jag önskar att hon kunde ta med sin karl & flytta tillbaka. Minns du när vi smetade in armbågarna med din systers glidmedel & hur lena & sköna de blev efteråt? När vi snodde kondomer & blåste upp dem för att kasta ut genom sovrumsfönstret? Hur vi satt vakna höga på koffeintabletter & överdosering av kaffe (bra komination, haha) & kedjerökte tills solen steg upp & vi gick & la oss för att sova bort hela dagen? Minnen för livet.

Vad som händer idag har jag ingen jävla aning om. Men något vill jag verkligen hitta på innan jag blir gaaaaaaalen. Nu blir det att diska & småplocka lite överallt tills jag tröttnar på det & tillslut hamnar i soffan med en tjockiskatt på magen. XOXO


Kommentarer
Postat av: Jonna

Men din jävla tråkmåns.

Du är en jävla blekfis. så de så.

2008-08-09 @ 12:28:00
URL: http://gliittertankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0