Isbjörn



Jag ska bli Isbjörnsfadder.

Har varit inne på det väldigt länge, men nu har jag beslutat mig för att ta mig i kragen & göra en insats! Det är många djur som är i behov av vår hjälp däribland pandor, tigrar, apor & späckhuggare. Jag vet inte riktigt varför jag har valt just isbjörnar, men jag har blivit så illa berörd när jag läst tidningar om isbjörnarna som dödats istället för att föras tillbaka till deras hem. & dom är så söta. Tackvare den globala temperaturhöjningen smälter isen som isbjörnarna är beroende av  för att komma åt sin föda. Nu tvingas isbjörnarna att simma längre sträckor än de orkar & riskerar att svälta ihjäl & drunkna. Som fadder kan du göra skillnad.



Kommentarer
Postat av: Zarb

Isbjörnar är såå underbara! :D

2008-08-19 @ 20:30:19
URL: http://zarb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0