Funderingar

Meningen var att jag skulle hjälpa mamma med flytten idag, men hon har blivit sjuk så jag vet inte alls hur det blir. Bara att invänta hennes samtal :) Jag sov sjukt länge idag. Vaknade x antal gånger av sms dock, men lyckades somna om. Underbart! Jag funderar på att städa faktiskt. Det är dammråttor överallt. Inte så trevligt kanske. Mina katter är grisar. (Min karl också.) HAHA ^^ I brist på sömn & annan sysselsättning såg jag inatt på Inside. Om ett kvinnofängelse. Någon skulle få föda sitt barn i fängelset, lämna bort det till familjen & få ta hand om det fyra månader senare då hennes strafftid var slut. Det känns sjukt! Jag vet inte riktigt vad hon hade gjort. & ett barn platsar inte i ett fängelse. Men tänk känslan av att bara få föda sitt barn för att lämna bort det & inte se det igen förrän efter fyra månader. Så mycket hon går miste om. I fängelset satt också kvinnor som utsatt sina egna barn för sexuella övergrepp. Eller bara sett på när deras män förgripit sig på barnen. Jag blev så förbannat att jag skakade. Hur kan man göra så? Någon skulle avrättas med en giftinjektion. Det är en stor skillnad på straffen i Sverige & USA.

Nu ringde mammi, vi tar flyttlasset imorgon istället. Så jag ska försöka somna skapligt :) Nu ska jag sätta fart med städningen. So long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0