MUMS

Jag har dammsugit riktigt ordentligt nu, även i soffan :) Blev helt slut minsann. Det blir att ta mig en dusch & sedan käka kärleksmums. Rebecka kom förbi inatt med en "godislåda" från julbaket. Rocky Roads var verkligen gott, men väldigt mättande. Här nedan är receptet, dock gjorde vi lite på måfå :)



(Lånad.)


Förberedelsetid: 10 min

Färdigt på: 40 min


Ingredienser;
600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter

Gör så här;

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0