Sug efter julmat

Jag är sjukt sugen på julmat. Sill. Skinka. Köttbullar. Rödbetssallad. Janson. Aw! Kan inte sluta tänka på julmat. Tur att det närmar sig. Julen blir ett stressmoment även i år. Först ska vi till svärmor på förmiddagen, sedan till Gun & Börje & så till mamma. Helst vill väl min farmor & farfar se mig också. Men det är omöjligt. När jag blir stor & bor i ett fint hus med lite för många rum någonstans där det finns skog & vatten ska jag bjuda hem alla som jag vill fira jul med dit. Så himla skönt att slippa allt farande & stressande. Alla vill ha en bit av en på julafton. & det är nästan så att man "måste" vara överallt. Äldre är ju ofta så, håller hårt vid traditioner. När jag är gammal & grå skulle jag bli lika glad om mina barnbarn kom en vanlig onsdag. Hellre det än att de stressade sig igenom hela julaftonen för att hinna vara med alla, överallt. Dyker jag inte upp på julafton, gråt inte över det :)


Kommentarer
Postat av: Jossan

Haha ja, mina är hela än så länge, men vi har också vilda katter. tycker det är något som går sönder varje dag. 3 katter är 2 för mycket! ;P

2008-12-08 @ 17:51:17
URL: http://mammajossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0