Torsdag

Jag har helt glömt bort bloggandet idag. Har haft annat att tänka på. Är förbannat frustrerad över att jag får stå i handläggningskön som bara är 5 veckor på alfa, tackvare deras misstag att ge mig avslag. Trots att jag bett om några dagar extra att skicka in arbetsgivarintyget & fått klartecken från en person där. (Mitt brev skickades från mig till DSV i Norrköping som skickade det vidare till någon i Stockholm som skickade det till min förra adress. Därför drog eftersändningen ut på tiden också.) De vet inte vad samarbete är! Det är så jävla lätt att ge någon avslag, men att göra rätt för sig, erkänns sitt fel & låta mig gå före i kön eftersom ALLT är deras fel, nej det går inte. IDIOTER! OM de hade noterat (som de sa att de brukar göra) att jag hört av mig hade detta aldrig hänt. & jag hade säkerligen haft min ersättning lagom till jul. Nu tvingas jag vänta till i januari. Jag har fan väntat tillräckligt, jag har väntat sedan i Oktober. Damn. Som tur är får jag min första lön, men ett deltidsjobb ger inte mycket cash. Jag funderar på att inhandla ett storpack med snabbmakaroner & lägga matpengarna på kläder istället. Vad sägs om det? Jag måste väl få handla en fin klänning att ha på mig på nyår? Kanske en till jul också? Alla tankar på pengar gör mig så ilsken. Det gör mig lycklig att tänka på kläder. Klänningar. Kjolar. Underkläder. Aw!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0