Bla bla bla?

Fan vad jag är bra! Jag är så jäkla duktig. Ska tvinga min lata karljäkel att skriva ett diplom till mig när han kommer hem från jobbet. Det ska stå att jag är världens bästa, på alla punkter. För det är jag minsann. Iallafall när det gäller städning. & tålamod? Egentligen har jag inget tålamod alls, men med honom kan man nog säga att jag har det. Fast igår blev jag irriterad på honom på riktigt när han sa att städning & hushållssysslor var kvinnogöra, för det är det fan inte! Min hämnd blev att totalvägra hjälpa till med matlagningen :) Som straff skulle jag inte få någon mat. Det var bara ett tomt hot, för vem satt i soffan & svullade tacos om inte jag? Efteråt var jag stolt över mig själv, för att jag vägrade. & stolt över min lata karl som lyckades laga mat själv. Han kan ju, men det måste vara latheten som sätter in när han försöker tvinga mig att hacka lök jämt? Livet blir lättare om man hjälps åt, sa jag. Då säger han att jag inte ska förespråka om hjälpsamhet när jag vägrar hjälpa till med maten. Hjälpas åt kan vara att jag tar disken & han matlagningen, visst? Karlar, de fattar verkligen ingenting ibland. Jag tröttnar så fort att argumentera med honom, för jag vet att jag alltid har rätt & borde därför alltid vinna. Men han är envis & håller fast vid sin sak trots att han har fel. Det måste vara för att han inte vågar erkänna det, visst? ;)

Nu har jag iallafall städat klart, det tog sin tid. Men nu är det förjävla fint här hemma. & det passade bra med en städdag idag eftersom mamma & Juha kanske kommer på besök senare. Inget bestämt, vi får helt enkelt se om de dyker upp. Under min städning har jag hunnit med ett timlångt samtal med Rebecka på telefon, det gjorde ju städningen lite roligare. Jag älskar verkligen att telefonera. & jag blev så glad när mamma ringde mig, för gör hon inte det förstör det hela min dag. Att prata med mamma är det bästa som finns. Hon lyssnar alltid, ger goda råd & bara finns liksom. Fan, vad jag älskar min mamma. Nu ska jag kila ner & kolla om jag fått post, har redan vart nere en gång. & jag hade inte fått någon jävla post, men inte ger mig jag för det. I det här huset vet man aldrig när posten kommer, så har jag inte fått post första gången jag går ner, så ger jag inte upp för det. Nej, jag tar hissen ner efter en stund igen för att checka läget ;) Adjö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0