På tal om?

Något jag verkligen inte tycker  om - det är att vara sjuk, som jag råkar vara just nu. Har varit dålig sedan i fredags, det började med en simpel förkylning. Näsan liksom rann som en jävla kran. Sedan gick det bara utför. Jag är yr, hostar, har troligtvis feber, slem i halsen & riktigt tjockt äckligt aliensnor. Att jag dessutom har ett tryck över bröstet & är tungandad gör inte saken bättre. Det suger! Min röst som var försvunnen när jag vaknade (lät mest som en pipig mus) är tillbaka stundtals, det låter mest som jag är i målbrottet. Bah. Visst är det lite synd om mig, men nog med självömkan nu. Självklart finns det andra saker jag heller inte tycker om. Exempelvis att se nära & kära må dåligt. Vetskapen att det inte finns något jag kan göra i en sådan situation, förutom att finnas, får mig att känna mig äckligt otilräcklig. För visst är det väl så att man alltid försöker göra allt för sina nära & kära? Deras smärta är min smärta. Just i skrivandets stund fick jag ett sms från en kär vän som fått ett förjävligt besked & allt jag kan göra är att trösta, prata, bara finnas där. & självklart hoppas på det bästa. Dock önskar jag att jag kunde göra mer. Som att trolla bort alla hemskheter? Om jag ändå hade den förmågan. Jag har länge varit oense med gud, därför att jag tycker att han har jävligt sjuk humor alltför ofta. & med tanke på alla orättvisor bland oss känns det väldigt ofta som att gud inte är något annat än en bluff. För hade jag varit gud hade jag inte tillåtit lidandet & smärtan många människor dagligen lever med, av olika orsaker. Det finns dem som verkligen lever i misär. Varför? Jag är inte påläst vad gäller religion i någon form, jag känner att varför ska jag vara gud trogen när han gång på gång sviker människor jag älskar & många därtill? Är det någon form av bestraffning när en oskyldig människa tvingas stå öga mot öga med fler motgångar än en människa egentligen borde klara av? Jag beundrar er kämpar, som inte ger upp, (fast jag förstår ändå er som gör det.) Jag tror på er. & jag tror på kärleken. Den är mäktigare än något annat.

Kommentarer
Postat av: Bus

Alla verkar va sjuka just nu =/ Krya på dej! kram.

2008-10-15 @ 20:21:55
URL: http://www.beuws.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0