Det är inte lätt.

Datan har stått på jagvetintehurlänge. Men jag har iallafall samlat ihop 754 p hitills - HÄR. Dessa poäng får jag alltså genom att jag "kollar" andras bloggar & i utbyte får jag besökare. Nu får man ju hoppas att några av dessa blir trogna läsare, som kommer tillbaka flera gånger om ;)

Klockan är snart sju, min mage kurrar lite smått. Jag är så sugen på något - men jag vet inte vad. Det är ett stort problem, för jag känner alltid så. Vad jag än äter så stillas inte mitt behov av detdär något. Whattafakk! Det får bli en sväng ner till tvättstugan & affären. Sedan ska jag njuta av stillsamheten, tystnaden & ensamheten samtidigt som jag saknar min kära sambo, läsa VR i soffan & bara vara. Någonstans däremellan ska en dusch klämmas in. & disken borde jag få undan. Det är inte lätt att vara kvinna & sjuk - så mycket som måste göras. VARFÖR är då män så jävla ynkliga när de är sjuka? Min sambo brukar inte röra en fena, ligger & piper i soffan om loranga & bara tycker allmänt synd om sigsjälv. Då ska han veta hur det känns att vara KVINNA, ha bihåleinflammation & ändå vara tvungen att diska & tvätta. Mygod.


Lånad.

Tacka vetja Bitterfittan Nour - som står upp för förtrycka kvinnor ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0