Har du blivit lurad?

 

Visst är mina nya brillor fina? Jag gick igenom många affärers utbud & testade mängder brills innan jag hittade de perfekta. För mig är de perfekta när de är sjukt stora. Dessa täcker ju en stor del av ansiktet & det är najs när man inte orkar sminka sig :) Woho! Knallade ner till jobbet & hade samtal med Nina. Jag tycker verkligen om henne, hon är så jävla härlig. När jag ifrågasatte "aprilskämtet" avslöjade hon för mig att det var just ett skämt. Anledningen till att hon avslöjade det var för att hon själv lackat ur totalt när hon läst lappen med den nya informationen. Det slog varken henne eller mig att det var - första april! Så jag erkänner, jag har blivit lurad. Jag är blåst. ^^

Efter samtalet gick jag en sväng på stan för att hitta brillor & så lunchade jag med Rebecka. Mycket mer orkade jag inte. Jag har sjukt ont & funderar på om jag kanske borde gå tillbaka till läkaren. Någon som vet hur länge man har såhär sjukt ont av bihåleinflammation? Jag har haft ont sedan i lördags & smärtan har inte lättat det minsta ens med kortisonsprayen.

Låg i fönstret efter svängen med stan, med mina katter på taket & brillorna på. Solen är förbannat härlig, men olidlig i mitt tillstånd. Lite sorgligt. Nu gör jag inte mycket annat än att tvätta & njuter av egentid. Min sambo är iväg till senare ikväll, men vad han gör förblir hemligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0