Kärlek har ingen ålder?

Jag har alltid känt att jag aldrig skulle kunna ha en yngre kille. Jag trivs så bra tillsammans med min Niklas som är ett år & 6 månader äldre än mig. En sak jag vet säkert är att om jag mot förmodan skulle bli singel så skulle jag inte välja en kille som är yngre. Aldrig. Förhållanden överhuvudtaget med stora ålderskillnader tycker jag är ganska weird. Tänk dig att du är 18 & din partner är 30, eller tvärtom. Vad har ni gemensamt? Den ena av er villl säkert stadga er & skaffa familj om det inte redan är gjort, kanske följer x antal bonusbarn med på köpet & den andra som precis har åldern inne för krogen vill troligtvis hänga där. Det känns som att ni hursomhelst kommer att vara i olika delar av livet. Vad jag däemot kan förstå är när man passerat dessa åldrar & hittar någon som är 20 år äldre, säg när man är 40, då kan jag tycka att det känns helt okej. Eftersom då har båda tillräckligt med livserfaranhet & en annan mognad.

Jag kunde inte undgå att läsa att Linda Rosing valde 19-åringen. I ärlighetens namn satte jag min juice i halsen. Linda är 35 år. Det skiljer med andra ord 16 år mellan dem. Ska 19-åringen agera plastpappa åt hennes barn som är i tonåren? Ni får ursäkta mig men jag kan inte låta bli att tycka att detta är helt sjukt!

(Såvitt jag förstått hänger de inte tillsammans längre. Hon kanske insåg att ålder visst har betydelse?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0