Vad är det som får en människa att vakna på fel sida?

Beror det på händelser från gårdagen? På hur många timmar sömn vi fått? Om vi fått sova ostört? Är det pga drömmar/mardrömmar? Eller är livet uppbyggt så att man ibland måste vakna på fel sida? Jag intalar mig själv att denna dag kommer att bli fin. & tankekraft gör mycket. Jag känner mig redan bättre till mods. Lite starkare. Lite snyggare. Det är något som gnager.  Jag ger mig inte förrän jag gått till botten med problemet. Jag är redo att slåss!

Nu ska jag ut i solen. Rebecka ringde som en räddande ängel & tyckte att jag nog behövde glass & solsken. Själv tyckte jag att jag borde få spendera hela lönen på kläder. Det var så länge sedan. & jag vet att det inte går. Det finns viktigare saker. Jag hatar viktiga saker. Nu; ut i solen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0