Psykologi, psykiatri & demens

Detta inlägg vill jag börja med att säga - fan vad det är skönt att studera! Jag är så lycklig över att vara tillbaka i skolbänken. Denna gång med vetskapen om vad jag vill & självklart mycket mognare. Mitt mål är såklart att få högsta betyg i alla kurser, vilket är VG. Det känns som att jag hittat hem. Hittat mitt kall i livet. Under dessa tre dagar jag bodde på Marias soffa i Jönköping, varit självständig, rest runt, knutit nya kontakter - så känner jag mig vuxen, som en ny människa. Detta är början på mitt nya liv.

Här sitter jag med datan i mitt knä & pluggar. Jag har påbörjat en uppgift som handlar om krisens olika faser & vad som styr människors beteénde. Första kursen handlar alltså om psykologi, psykiatri & demens. Denna kurs ska jag läsa under 8 veckor. Har två grupparbeten som ska vara inlämnade + 4 individuella. Somsagt, nu ikväll har jag påbörjat en av de fyra uppgiterna. Imorgon ska jag till bibban för att låna böcker för att kunna fortsätta med de andra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0