Ta ingen skit.

Niklas har alltid sagt ta ingen skit, bry dig inte för mycket & skit i dem som inte förtjänar dig. I bakhuvudet har jag alltid vetat att han haft så himla rätt men samtidigt har jag tyckt det låtit hårt med tanke på att jag nog är lite blåögd, gärna ger människor fler chanser än de förtjänar & hellre mår dåligt själv än att säga ifrån. När jag fick höra exakt samma sak från en nyfunnen vän tog jag det till mig. Jag tog det inte personligt, inte som kritik - utan hon inspirerade mig. Jag längtar efter allt som kommer hända med mig under dessa två år. För det är faktiskt så. Tackvare denna utbildning ser man livet från ett annat perspektiv, man lär sig vrida & vända, se saker ur olika synvinklar, sortera, analysera & framförallt lär man känna sig själv på djupet. Hela tiden använder man sig själv som redskap. När jag pratar med människor gör jag det på ett annat sätt, jag lyssnar med det tredje örat & jag lär mig att läsa mellan raderna & tyda såväl kroppsspåk som ansiktsuttryck. Allt jag får lära mig har jag nytta av i arbetsliv såväl som privatliv. Därför tycker jag att psykologi skulle vara en obligatorisk kurs för alla människor. Jag välkomnar mitt nya jag med öppen famn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0