Ida <3 latte = sant :)


Kommentarer
Postat av: Fia

Jo jag pratade med soc igår och förklarade Robins situation (överdrev lite men tror det är ett måste)

De talade om för mig att han måste fixa boende själv och efter det så kan han få ekonomiskt bistånd (till hyra, el, mat osv) Och det är ju självklart svårt att att fixa lägenhet när man ej har pengar men jag har sagt åt honom att ringa min hyresvärd och höra om det finns en 1:a ledig. Då får han låna till första hyran av mig så får han pengar av soc i efterhand (så han kan betala tillbaka)

Men enligt soc regler så måste man ha särskilda skäl till att få hjälp av dem, om man är under 24 år. Och därför måste han komma på möte till dem och förklara sin situation. Som sagt så överdrev jag lite igår och sa att hans föräldrar är alkoholiserade och att han ej är välkommen och att hans mammas nya inte är speciellt trevlig osv osv.

Men det är ju för att jag vill att soc ska hjälpa honom.

Men iaf... Han skulle ringa dem idag och fixa en tid för möte med dem och då sa jag att du kanske kunde följa med också eftersom du är syster och kan styrka hans uppgifter. Då kanske de tar honom mer på allvar... Men det får ni 2 bestämma... bara ett tips.

Ha det bra!

//Fia

PS: du behöver kanske inte publicera detta ;)

2009-12-01 @ 09:31:55
URL: http://fiavin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0