Dogfight

Mygod, utanför affären satt en liten trasselsudd helt ihoptrasslad i en skylt & halvt strypt av sitt egna koppel. Visst att det finns ont om platser att knyta sin hund på, men nog väljer man väl ett smartare ställe? (Det finns en bänk en bit bort tillexempel.) Detta upprörde såklart människorna som fann hunden & de trasslade bort honom & tog upp det lilla trasselsuddet i famnen & väntade tills matte kom. Hon tyckte uppenbarligen inte att dessa människor hade att göra med vart hon knöt sin hund & uppskattade inte att de stod där med stackaren i sin famn. Hunden var självklart uppriven. (Tänk att råka trassla in sig, inte reda ut det & panika.) Tänk om den trasslat sig & fått panik & strypt sig själv? Vad tragiskt det hade varit. Om hon hade hittat sin hund då hade hon säkerligen hoppats att någon gjort något. Sådana människor, helt utan hjärna, som inte ens kan ta till sin av kritik borde inte få vara djurägare! Om jag hade varit i hundägarens sits hade jag varit uppriven & klandrat migsjälv för händelsen. Hon tog hunden & vandrade därifrån. Inte konstigt att människor skrek IDIOT efter henne. Det hade jag med gjort om jag kommit några minuter tidigare & hittat vovven sådär.

Nu ska jag äta korvslantar & makaroner med massa ketchup! Efterlyst, äntligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0