Efter besöket på vårdcentralen

Okej, jag har inte lunginflammation. Gubben utan titel på vårdcentralen säger att jag har en virusinfektion. & det som är så frustrerande är ju att trots att man är sjuk får man ingen medicin. För det finns somsagt ingen medicin för virusinfektioner. Det är bara att vänta ut den. Jag mår inte alls bra, blev tvungen att sjukskriva mig fredag, lördag också. Jag hatar att göra det, jag skäms så fruktansvärt & känner mig misslyckad. Men kan jag hjälpa att jag är sjuk? Mitt immunförsvar suger. Jag borde inte känna skuld när jag är sjuk & sjukskriver mig, ändå gör jag det, varje gång. Jag vet att om jag skulle gå till jobbet i det tillstånd jag befinner mig i skulle de inte vara nöjda. Det är ett så högt tempo, stress. & jag pallar inte det i ärlighetens namn. Virus smittar & jag känner mig döende.  På google läser jag "stanna hemma så att man inte smittar andra och vid behov ta någon smärtstillande och febernedsättande medicin. Försök inte spela hjälte. Den som försöker jobba trots en virusinfektion smittar ofta resten av personalen. Dessutom drar hon/han kanske på sig en bakterieinfektion, eftersom slemhinnorna är extra känsliga och mottagliga när man har en virusinfektion."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0