Eskil

Bara namnet gör så att jag får gåshud. Det låter som en gubbe med hud skrynklig som russin. En pensionär för att vara exakt. & vi borde kanske vetat bättre än att lyssna på Lillen som lurade dit oss. Haha! Men man ska inte döma hunden efter håren? Sagt & gjort, vi knallade innanför dörrarna på Eskil. Det var som i en film från Frankrike. Rutiga dukar. Möblerna var fula. Atmosvären var som en blandning mellan ålderdomshem & skolmatsal. Hett. Vi satt oss tillrätta vid en runt bord, stolarna gav mig sittsår i röven. Någon mer som fick det?

3 stora stark, 1 cola, 3 plankstek & ett grillspett med oxfilé. Alla rätter med bearnaisesås. Vi väntade i en evighet kändes det som innan damen som bröt på finska kommer & säger "Bearnaisesåsen är slut, vill ni ha gorgonzolasås till er mat?" Det var det ingen av oss som ville, en stund tidigare hade jag förklarat för min bror att det var en mögelost som luktade tåbira. Så jag valde champinjonsås till min rätt, de andra tog hamburgertallrik, tacotallrik & grillspett med tzatsiki. Vi fick vår dricka & började asgarva då glasen såg ut att ha används i tusen år typ & detta skulle vara ett nyöppnat ställe.

En stund senare kommer "kocken" tillbaka & säger "det har blivit något missförstånd, vi serverar bara enklare bar-rätter nu". & då utan att prata sinsemellan utbrast vi "men då skiter vi i att äta". Som kompensation ville kocken bjuda på något & föreslog räkcoktail. Vi tackade motvilligt ja, trots att vi egentligen ville ha notan & gå därifrån. När räkcoktailen kom in såg det ganska aptitligt ut, jag började rota runt & hittar bruna salladsblad. Najs.

Lillen oroade sig för salmonella
& gav upp efter några tuggor, likaså Fia & Niklas vars magar skrek av svält. Notan fick vi aldrig till bordet utan fick gå fram, då tog de inte kort heller. Kocken säger då "men ni kommer ju tillbaka sen, så ta ut pengar & betala då", vi som inte hade några planer på att återvända kunde ha tagit springnota. Detta ögonblick var liksom once in a lifetime, detta ögonblick skulle tagit min springnoteoskuld. Men Niklas betalade eftersom han hade kontanter. Det var snällt, men jag är fortfarande lite bitter ;)

Vi begav oss ut i kylan för att besöka Domino istället, där fick vi mat i magen & jag fick sockerdricka. Mums. Vi kunde inte sluta skratta åt Eskil, så jävla misslyckat. I skrivande stund har jag ett pågående skrattanfall. BÖGESKIL! Mätta & belåtna knallade vi vidare hem till Kax som blev överlycklig över att vi var hemma igen. Han är så gosig den hunden. Min bästis. <3 Jag vill ha en hund. Ge mig en hund? Apa. Aphora, din äckliga aphora. Jag är en meeeedborgareeeeee! (Internskämt.) Kax som är en blyg liten herrre nosade mig i öronen & det kittlades så härligt, jag fick en smygpuss också. Niklas som annars fått Kax att fly för livet var helt plötsligt intressant. Så härligt & se den lille raringens framsteg. AW! & så fick vi träffa Picasso & Diva också. JAG VILL HA EN HUND. GE MIG EN HUND, NU NU NU. JAG SKA HA EN HUND!

Vi tackar för denna trevliga afton & hoppas på en repris snart? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0