Mitt & ditt.

När jag gick ner för att tvätta var alla nycklar fortfarande borta. De har varit borta ca 1 vecka, spårlöst försvunna. Det sitter efterlysningslappar i trapphuset, men inget har känt sig manad att lämna dem åter. För några dagar sedan upptäckte jag dessutom att nyckelskåpet där nycklar till tvättrum, torkrum & mangelrum ska hänga är uppbruten. Jag försökte stänga & låsa, men det gick inte - för någon jävel har brutit upp det. Antagligen samma idiot som har stulit nycklarna. VARFÖR?

För att komma in i tvättstugan som ligger på bottenplan krävs en "bricka", samma bricka som krävs för att ta sig in genom porten efter klockan nio. Alltså måste en granne vara den skyldige! Det hela är så sjukt. Jag har denna bricka på min nyckelknippa & jag antog att alla hade det, med tanke på att man faktiskt måste ha brickan för att ta sig in efter vissa klockslag. Våra lägenhetsnycklar är det vi använder för att öppna detta nyckelskåp. I min teori borde alltså tjuven som öppnat dörren med nyckelbrickan haft sin lägenhetsnyckel med sig & kunnat använda den för att öppna nyckelskåpet, istället för att bryta upp det. Vad ska man med dessa nycklar till?

Detta innebär att alla som tvättat efter denna händelse varit tvugna att låta alla dörrar stå öppna. Jag vägrade först, men vi måste ha rena kläder. Snart ska jag ner & hänga min tvätt, men kan jag vara säker på att våra torra kläder hänger kvar när jag ska hämta dem sen? Jag tror inte det. Det måste ju finnas någon avsikt med att sno nycklarna, iallafall när man bryter upp nyckelskåpet. Men vad är avsikten? Att kunna rota bland våra smutsiga & rena kläder & kanske skaffa sig en nya garderob? 
 
Jag blev förbannad när jag till min fasa upptäckte att alla vykort jag fått genom tiderna låg i förrädet bredvid vårat!
 Vi har ett lås som ska vara omöjligt att bryta upp & tur var väl det. Det är märken på låset efter att någon troligtvis försökt hitta lyckan i vårt förråd. När de inte lyckades med dettta klev de in i förrådet till höger om vårat som står ledigt & olåst. Där igenom har de stuckit in sina tjuvhänder & rotat runt bland mina saker! Min studentmössa låg på golvet & jag vet att jag inte lagt den där. Kartongerna som står bredvid gallret har de rotat runt & rivit upp tidningspappret i. De korten jag först upptäckte var alla kort med kattungar & kossor på som min bror skickat til mig under tiden vi inte bodde på samma adress som små. Det gjorde ont att se dem ligga där på det kalla betonggolvet. Det är privata saker. Brev & kort, addreserade till mig. Vem fan har rättigheten att snoka bland det?

Jag satte upp en lapp på gallret till vårat förråd där jag skrev NÅGONSIN HÖRT TALAS OM MITT & DITT? GE FAN I MINA SAKER IDIOT! Inte för att jag tror det hjälper. Men människan borde skämmas! Om jag får reda på vem du är, var så säker på att du blir bostadslös din jävla råtta. Jag har mina aningar. Detta är ju bara en sak i raden av flera händelser som inträffat under en period. Jag vill inte ha en tjuv till granne & det vill nog inte mina normala grannar heller. Du hör inte hemma här.  BÖGKUKBÖGKUKBÖGKUKBÖGKUKBÖGKUK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0