Uppdatering.

Anledningen till att det inte blivit något seriöst bloggande de senate dagarna är för att jag haft väldigt svårt att samla mina tankar. Det har jag fortfarande. Men jag tänkte göra ett försök, för att hålla er lite uppdaterade om vad som händer i mitt liv. Häromdagen var jag på infoteket & pratade om studier med en man, han hjälpte mig att räkna ut mitt jämförelsetal & gav mig information. När jag gick därifrån kändes det för en stund som attt jag hade mer kött på benen. Väl hemma satte jag mig ner för att smälta allt & läsa informationen. Jag anmälde mig till högskoleprovet & läste igenom katalogen från universitetet.

Till vissa program jag vill läsa saknas dock behörighet. Jag vill liksom inte söka ett program & hoppas på att jag kommer in & inte veta vad jag ska göra om jag inte skulle komma in. Därför tänker jag söka 6 st olika på universitetet, vilka tänker jag inte informera er om. Det är min hemlighet. Dessutom ska jag söka en annan KY-utbildning. Har redan börjat på det personliga brevet, men än är det långt kvar tills jag är nöjd med det.

Dessa kurser jag saknar finns att läsa upp på Komvux. Men 3 av dem måste jag börja senast på tisdag/onsdag nästa vecka. Har haft mejlkontakt med en studievägledare, men det hann bli helg innan jag fick svar på alla mina frågor. Ska ringa alternativt gå dit på måndag & går det vägen är det jag som sitter vid skolbänken redan nästa vecka. Vad fort allt gick! Men jag orkar inte vänta ett år till. Förhoppningsvis kan jag börja läsa upp det jag saknar, kurser som inte fanns att läsa när jag gick Hotell & Restaurang. & så är jag klar till i höst & kommer förhoppningsvis in på universitetet.

Jag måste med andra ord gå till min arbetsgivare & säga upp mig alternativt ändra min anställningsform till timanställd & att jag arbetar när jag inte har mycket i skolan. Jag vill inte ta mig vatten över huvudet & både studera & jobba samtidigt, det skulle bli mer än jag klarar av är jag rädd för. Jag är nervös & går på nålar. Men samtidigt känns det på något vis som en befrielse, för får jag börja läsa kurserna på Komvux så är jag ju en bit påväg mot mitt mål.

Håll tummarna för mig är ni rara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0