Vardagsbekymmer

Utanför vårt köksfönster ligger en död jäkel. Jag misstänker mord. Vaknade till ett jäkla oväsen som skatorna förde, för några timmar sedan. Skapligt irriterande läte de ger ifrån sig! Försökte skrämma bort dem, vilket inte lyckades. Jag somnade om men när jag sedan skulle diska fann jag den livlöse stackars svalan utanför köksfönstret. Bob bär på sorg. Han sitter i fönstret & ger ifrån sig märkliga läten. Mitt största problem är hur fan jag ska få bort fågeln. Visst, jag kan klättra ut på taket. Det har jag inga somhelst problem med. Men jag tänker inte ta med mig fågeln in. Min plan ar att ta med sopskyffeln & försöka få upp den på, för att sedan kasta ner den från taket. Snäll som jag är tänker jag på, TÄNK OM någon går där nedanför & får den i huvudet. ^^ Tål att funderas på. Huvudsaken är egentligen att jag slipper den. Jag vlll inte se likmaskarna som kommer att invardera taket annars.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0