Att fly, intervju & tankar

Jag har kommit på att det är så skönt att vara sysselsatt. På något vis känns det som att jag försöker fly från mig själv. Det är så skönt för stunden, att bara komma ut en sväng. Men det blir samma sak så fort jag kommer hem. Rastlöshet. Oro. Ångest. Mygod. Det är så skönt att umgås med min älskling. Han är nog det enda sällskap jag trivs i just nu. Med honom känner jag mig så bekväm. & jag kan gråta, han tröstar mig. Han bara finns där. & fastän han inte alltid förstår så gör han allt han kan för att försöka få mig på andra tankar. Han kan få mig att le trots att det känns sjukt påfrestande att dra på smilebanden. Uppgivenhet är jobbigt. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Men det löser sig :)


Glömde ju bort att skriva om intervjun. Finns väl egentligen inte så mycket att säga. Svårt att säga om det gick bra eller dåligt, men det kändes bra. & de jag intervjuades av var så underbara! Det var en annorlunda intervju, inte alls vad jag föreställt mig. Det var inget att prata om sina starka sidor eller att sälja in sigsjälv. Utan det var ett väldigt djupt samtal, med frågor jag besvarade så ärligt jag bara kunde. De sa till mig att min ålder är en nackdel, men om jag inte kommer in detta år skulle jag söka igen nästa :) Dock tyckte de att det jag sa var bra! Så jag vet inte. 50/50 känns det som. Hursom vet de att jag brinner för detta, det märktes tydligt sa de. & jag förlitar mig till hoppet nu.
Oj! Vad jag skriver. Väntar på att potatisen ska bli klar. Ska pilla i mig sill & potatis. Har ingen matlust alls. Lever mest på coco pops. Igår fick jag i mig en fransk hotdog, det var allt. Kan bara äta det jag blir sugen på & nu blev det sill & potatis. Somrigt! Passar denna värme som lyckligtvis kommit till oss. Tråkigt bara att jag inte kan njuta fullt ut. Allt känns mest tråkigt, besvärligt, jobbigt. Jag vet inte.
Vi lämnade tillbaka Amanda & jag saknar henne något fruktansvärt! Jag måste få en hund. Hemma hos mamma & Juha bjöds det på en underbart god tårta. Det blev min frukost, klockan 6 på kvällen. Hah. ^^




Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tänker på dig, spegelbild.

2009-06-01 @ 23:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0