Du har nog inte hjärnhinneinflammation.

Okej, det kändes väl ganska skönt att höra. Att det "allvarligare" kunde uteslutas. Men det hade känts förbannat mycket bättre om läkarjäveln kunde sagt du har inte & inte du har nog inte. Nog? Hm. Det var garanterat bihåleinflammation & det räcker mer än väl. Fy fan, vad ont det gör! Mot denna åkomma fick jag kortisonspray för att lätta på trycket i ansiktet. Jag undrar om de flesta läkare fått sin licens i ett flingpaket, på posten eller kanske köpt det på blocket? För de flesta är i ärlighetens namn helt inkompetenta.

Som den gången en läkare helt utan belägg kastade ur sig att jag kanske hade cancer i tarmarna. Hur fan kan man säga så undrar jag?! Nuförtiden tar jag allt läkare säger med en nypa salt. & innan jag säker läkarhjälp tar jag alltid reda på vad mina symptom tyder på för "sjukdom" så att jag kan slänga det i ansiktet på dem när de nekar mig tid. För två vintrar sedan gick jag med lunginflammation i några veckor innan de gav mig en tid. & min inflammation i infraspinatusmuskeln ville de heller inte ge mig en tid för - förrän jag ringde & skrek & grät hysteriskt  när jag inte kom upp ifrån sängen.

Vad gör de på arbetstid måntro? Fikar?! Jag är inte den som springer till läkaren i onödan, det kostar fan i mig 150:- & för den summan kan jag göra roligare saker. Jag är inte som en pensionär som i brist på umgänge sitter på vårdcentralen & hoppas på en liten pratstund med någon. Men vårdpersonal verkar uppenbarligen ta alla för det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0