Ge mig vår!

Ute råder snöstorm & jag är sjukt deprimerad. VART FAN ÄR VÅREN? Efter min promenad till apotek & affär är mina ena promenadskor dyngsura, så dom är uteslutna att vandra i till jobbet. Det blir att stoppa fötterna i de andra, även de med hål i vilket gör att jag kommer vara dyngsur om fötterna igen! Bah. Lösningen på det är att jag hoppar i ett par platspåsar först & sedan i skorna ;) Om jag inte minns fel var det Jonnis som lärde mig den smarta idén. Woho! Jag har sjukt ont i mitt vänstra ben också. Jag får panik när det kliar & använder istortsett vadsom. Igår använde jag ett snusdose-lock. Resultatet blev "bränn-märken". Ni vet sådana man fick om man använde suddigummi på huden? Sjukt ont gör det! Men jag får väl skylla mig själv.



Såhär blev håret, Rebecka! Det syns väl inte sådär superbra på bild. Men på tal om hår. Frisören som i December 07 färgade mitt hår grönt kom in på jobbet igår (jag kände inte igen henne), hon ställde sig i min kö & kollade överdrivet mycket på mig. Tillslut utbrister hon:
- "Jag känner igen dig"
- "Jaha?"
- "Du känner inte igen mig alltså?"
- "Nej, jag vet inte. ."
- "Du har inte var inne på salongen, Salong Nivå?"
- "Jo, visst har jag det."

& först då slog det mig att det var hon. Hon som färgade mitt hår grönt & ville ha betalt för att rätta till det. Oproffesionellt.



Sådär ser mitt ajaj ben ut. Tyvärr syns det inte så bra eftersom mina ben är så vita att det blev blankt. Var tvungen att ha kameran inställd på "digital närbild" & då blir det svartvitt & gärna lite suddigt. Dags att hoppa i jobbarkläderna & dra ut i snöstormen. Skjut mig någon! Idag vill jag bara vara hemma. Jag vill städa, diska, vika tvätt & damma överallt! Mygod. Hoppas dessa 6 timmar går fort. Hurra för att jag slipper natt denna helg! Wihoo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0