Fredagsfunderingar

Det är fredag idag, de flesta människor har troligtvis anlänt från jobbet, tagit sig en dusch & är fullt upptagna med att prova kläder till kvällens bravader. Men inte jag. Här sitter jag, ensam & bitter, en tidig fredagskväll & funderar ärligt talat över meningen med livet. Djupt skit. Jag är så less på att inte vara tillfreds, att ständigt ha en känsla av missnöje & vantrivsel häck i häl. Gör något åt det tänker säkert ni. Det är inte så lätt. Ni vet ju att jag vill ha ett vanligt jobb med vanliga svensson-tider, vilket innebär jobba vardagar & vara ledig på helgerna. Jag vill ha rutiner, ett värdigt liv. Ha tid & möjlighet att kunna träffa mina vänner, mycket oftare än vad som är möjligt nu. Jag vill kunna gå ut en fredag eller lördag & roa mig med mina vänner, skaka röv på dansgolvet & käka fyllemat innan läggdags. Jag vill kunna stanna hemma en helg & bara mysa framför värdelös teve tillsammans med min sambo. Bara spendera lite tid med varandra. Gå på parmiddag, hälsa på svärmor oftare eller bara hänga lite med svärfar. Jag vill kunna träffa min bror, Fialotta & Kax för galna upptåg. Oftare! Jag vill inte behöva tacka nej till livet för att jag är trött & behöver sova för att orka jobba, eller för att jag ska iväg & jobba på de mest udda tiderna. Det låter säkert som att jag är bitter rakt igenom, som att jag aldrig är nöjd. Riktigt så illa är det inte. Jag är bitter, men jag klarar av att stå ut med detta, hur länge vet jag inte. Men samtidigt känner jag  att vi lever bara en gång, varför inte ta tillvara på det & göra saker man trivs med? Där inkluderat ett värdigt jobb. Ett jobb som får mig att känna mig nöjd & lyckad över mina prestationer. Ett jobb som jag trivs på & som fungerar med mitt liv i övrigt. Det är där skon klämmer. Detta jobb passar inte med det liv jag vill leva & därför känner jag mig inte tillfreds.Jag behöver rutiner i mitt liv & jag skulle verkligen behöva träna. Eftersom träning inte känns superlockande för mig så behöver jag pass. Utsatta tider i veckan som jag deltar i pass ledda av någon som pushar! & det skulle verkligen inte fungera eftersom jag jobbar så udda. En sak ska ni veta, jag sitter inte bara här & beklagar mig. Jag försöker göra något åt denna situation, letar dagligen jobb & finns det någon som faller mig i smaken söker jag det. Men som vi alla vet är konkurrensen hård med tanke på att arbetslösheten är så stor & allt fler varslas. & det är det som får mig att hålla fast vid mitt jobb. För det är ju ändå ett jobb. Jag pallar inte med AF eller alfa. & jag vet inte riktigt vad jag vill i livet heller. Fast nu har jag fått upp ögonen för något intressant & jag hoppas verkligen att det går vägen!

Kommentarer
Postat av: Linda Q

det är sjukt jobbigt att aldrig känna sig tillfreds.. jag hade ett vanligt svensson jobb med vanliga svensson tider innan, men jag va inte nöjd då heller.. jag vet inte vad som ska till för att göra mig 100% lycklig...? :P

2009-03-06 @ 18:28:09
URL: http://themakeupartist.bloggerska.se
Postat av: Linda Q

ja, haha, alltid är det nåt :P jag har precis gått färdigt min utbildning som makeupartist och håller på att söka jobb här nu, men har kanske inte varit jätte aktiv i mitt sökande.. tänkte ta en längre resa här nu fram i vår, komma bort och hämta lite nya krafter! =) vad jobbar du med just nu då?

2009-03-06 @ 18:34:55
URL: http://themakeupartist.bloggerska.se
Postat av: kajsa

JObbigt att inte känna sifg tillfreds



SVar: jaaaa, jag vet!!! Kommer verkligen likna en snopp då, mer än en fitta iaf :P ::)



Kram, Kajsa <3

2009-03-06 @ 19:19:03
URL: http://kajsachristina.blogg.se/
Postat av: Maja

Sv: jaa, usch. man får hoppas på ljusare tider helt enkelt! försöka ignorera och gå vidare. och njuta av de bra stunderna istället. :)



vad jobbar du med? jag är så otroligt lycklig över att jag fått ett extrajobb i de här tiderna, ett kassajobb som är helt drägligt (än så länge åtminstone - jag har ju bara precis lämnat inskolningen)

men sluta inte hoppas på något annat :) försök se det positiva i ditt liv och "dissa" det negativa

2009-03-06 @ 22:27:10
URL: http://domvetingetomoss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0