Jag är kass på att uppdatera, förlåt.

Oj! Det var visst dåligt med uppdatering här. & så kan det vara. Jag har precis duchat & pratat i telefonen. Har inte ens dragit upp persiennerna, det blir sjukt varmt hr då. Jag anar solsken & funderar på om jag ska lägga mig en stund på taket sen. Men först har jag annat att göra. Väntar ett samtal om ca 40 minuter & får se vad spm sägs då. Det värsta som finns är att inte bli lyssnad på, så jag hoppas att denna person är bra på det.

Tisdag idag, vilket innebär desperate housewives. Jag skulle egentligen jobbat, men ringde & sjukskrev mig. Det är alltid lika jobbigt & man känner skuldkänslorna komma krypandes. Men det är bara att ignorera! Man måste främst tänka på sigsjälv. Jag mår ionte hundra & igår var typ den värsta dagen i mitt liv. Det var sjukt mycket att göra. Stress stress. & vi var alldeles för få. Det var bara att springa som en galning & försöka hinna med allt samtidigt.

Tillslut blev det för mycket, jag fick hjärtklappningar & trodde att jag skulle svimma. Kanske dags att ta kroppens signaler på allvar? Jag har alltid varit stresstålig. Men denna stress är omänsklig. Jag klarar inte av att hantera den. & inte blir det bättre av TIDSPRESS. & att alla är så kåta på resultat. Det känns som att försäljningen som ger pengar går före medarbetarnas hälsa. Men det är kanske bara jag?

Har varit ganska tyst om detta men igår pratade jag med 2 kollegor som också upplevde det sjukt stressigt. Då vet jag att jag inte är ensam iallafall. Men vad hjälper det. Inte tröstar det mig att det är fler som mår dåligt ver arbetssituationen. Det tröstar inte det minsta.. Det får mig bara mer att vilja skrika att vi måste få det det lungt nångång! Att det inte alltid kan gå i motorvägsfart. Vi måste få en chans att andas också.

Det känns litekonstigt att säga, för jag är medveten om att det finns människor som jobbar så mycket mer än mig. Men jag är rädd att om jag fortsätter såhär. Med oregelbundna tider, inga rutiner & dessa sömnproblem & STRESS - så kommer jag att gå in i väggen. Mina symptom tyder redan på att jag har tagit skada av stressen  & jag vill inte sluta med en lång sjukskrivning!

Vad ska man göra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0