Ta hand om er.


Chicken Bontana



Bob i påse

Bilder förgyller bloggen så sjukt mycket, så jag ska försöka bli bättre på att fotografera nu när jag inte skriver så flitigt :) Ser att jag tappat besökare vilket jag mycket väl förstår. Det är ju inte kul när det inte uppdateras! Jag skulle vilja lova er en mycket snar förbättring på den fronten, men jag vill inte lova för mycket. Först & främst vill jag se till att komma på fötter & få iordning på det som stör. Sömn & stress. Det är tackvare det jag inte alltför ofta tar mig utanför dörren & verkligen njuter av mina vänners umgänge. Sjukt, men sant. Hela mitt liv blir lidande för detta. Jag har inte mycket ork till övers alls.

För att ni ska förstå, eller jag kräver inte att ni ska förstå. Jag vill bara göra er delaktiga på så vis att ni har ett hum om varför det är som det är. Med min frånvaro.

Sömnproblem. Sömnstörningar. Vaknar flera gånger per natt vilket leder till osammanhängande sömn. Detta gör att jag är konstant trött, aldrig utvilad hur många timmar jag än sover. Det känns som att jag aldrig kommer ikapp. Som att vad jag skulle behöva är att gå i ide. Mardrömmar. Svårt att koppla av. Rastlös. Nedstämd. Varken ork eller lust till saker. Inget känns så lockande eller kul. Magbesvär, såsom förstoppning & magont. Ofta huvudvärk. Envis jävla huvudvärk! Stelhet & smärta i större delen av kroppen. Jobbet finns ständigt i tanken & jag får en känsla av att hela tiden vara påväg. I nuläget har jag väldigt svårt att fokusera, på jobbet har jag svårt att minnas.

Igår fick jag somsagt hjärtklappningar på jobbet, det blev liksom svart framför ögonen & jag var nära på att svimma.

JAG tror själv att detta beror på STRESS. Oregelbundna arbetstider, mycket natt. Vilket i sin tur leder till att jag inte har några rutiner alls. Det känns som jag inte har någon kontroll i mitt liv, utan att jag styrs av jobbet.

De som är mer proffesionella säger att det konstaterat är Jobbrelaterat. Att det är symptom på stress. & trots att jag fick rådet att vila, ta hand om migsjälv & inte tänka på jobbet - så kan jag inte  koppla av, jag får ingen ro.

Anledningen till att jag väljer att vara öppen med detta är för att jag vill säga er alla en sak - TA HAND OM ER! Ni är det bästa ni har. Se till att vila, jobba inte ihjäl er. Ta kroppens signaler på allvar. Innan ni bryter ihop & mår som jag gör idag. Jag kan lova er att detta är inget man ens önskar sin värsta fiende. Jag har sjukt svårt att hantera detta & dagen har spenderats gråtande. Jag har gråtit så mycket att jag har ont i mina ögon.

Oftast är jag stark, det beundrar jag migsjälv för. & jag vet andra som också gör det. Men detta är bortom min kontroll. Jag känner mig så värdelös. Hjälplös. Min själ är sjuk. Av stess. Jag kan inte bara be någon att blåsa eller sätta ett plåster. Det skrämmer mig. Jag vill ärligt kunna skratta tillsammans med mina vänner, umgås & leva livet! Jag vill ha orken & lusten tillbaka. Jag vill kunna vakna & njuta av att det är sommar. Jag orkar inte gråta mer, jag vill bara må bra.

Kärlek/Ida

Kommentarer
Postat av: Sara

Ida, min Ida! Det smärtar mig alltid när jag läser om hur illa du har det just nu. Jag önskar jag kunde sätta ett plåster på själen, blåsa på såren inuti dig och krama ditt hjärta tills det blir helt igen. Men jag kan inte det, inte bokstavligen. Jag ska däremot försöka vara din vän, som alltid. Förstå så gott jag kan, och när du mår bättre igen (snart) så lovar jag att påminna dig om hur stark du var när du kännde dig svag!

2009-05-26 @ 23:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0