Beklagelse & frustration.

Vad uppmuntrande det är att vakna till bankande varenda jäkla morgon. Efter en sisådär 5 timmars sömn är iallafall inte jag redo att fånga dagen. Jag vill bara krypa ner igen under täcket, återfå värmen & sömnen. Men det är inte det lättaste ska jag tala om. Inte när de bankar vägg i vägg så sängen liksom studsar. Egentligen förstår jag inte vitsen alls. De kan börja väsnas redan vid sju på morgonen för att sluta kanske 2 timmar senare. Jag skulle förstå om de hade så sjukt mycket att göra så att de var tvugna att hålla på hela dagen, men uppenbarligen gör de inte det. Varför inte tänka på sina hyresgäster & starta lite senare? För som sagt, alla har inte samma dygnsrytm. Vissa har fått den förstörd & andra jobbar nätter. Respektlöst! & det är inte det enda jag vill klaga på idag, utan också på värmen i vår lägenhet som är obefintlig trots att jag vridit på full värme på elementen. Igår var det svinkallt ute, bara 2 grader. I vårt sovrum var det 16 grader. Det är knappast okej. Det största problemet är väl egentligen att jag inte har någon större lust att ringa till hyresvärden. Därför får jag vara ett pain in the ass på Niklas & tjatatjatatjata. En sak vet jag säkert, bankandet, allt jävla oväsen kommer jag att få stå ut med i flera månader. Jag får väl lov att tvinga tillbaka en normal dygnsrytm. Men fortfarande kvarstår problem. Jag studerar på distans, alltså sitter jag hemma med min data som kompanjon & kämpar mig till VG. Som lösning på det problemet föreslår hyresvärden att jag ska gå till bibban eller någonannanstans för att plugga på dagtid. Med andra ord betalar jag hyra för att vistas här efter deras arbetsdags slut tills de börjar igen, eller? Jag är så sugen på att flytta. Tänker fan inte sitta på bibban varenda dag som ett mongo! Om jag ville att mitt liv skulle se ut så hade jag inte valt att studera på distans. SUG MIN KUK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0