Det var bättre förr?

Minns ni hur det var när man var liten & sjuk? Man låg i sängen & försökte bli frisk. Mamma kom med nyponsoppa & tvingade en att försöka äta. Jag minns det som om det vore igår. Mammas omtanke var guld värt. Bara det skyndade på processen att bli frisk. När jag var liten låg jag antingen nerbäddad i sängen eller på en madrass framför teven, jag minns att jag brukade kolla pantertanter, ricky lake & sånt skit. Det är inte samma sak när man är sjuk som vuxen & har ett eget boende. Det spelar liksom ingen roll hur sjuk man är, det finns fortfarande massa måsten. Exempel på sådana är att diska, laga mat, handla, slänga sopor osv. Vad jag hatar måsten! Min sambo har bacillskräck & är inte så pigg på att pyssla om mig när jag är sjuk. Jag förstår honom, jag drar mig helst också undan från människor som är sjuka. Nästa gång jag är sjuk funderar jag på att åka hem till mamma & låta henne pyssla om mig som hon gjorde när jag var barn. Tror ni det funkar fortfarande? För jag är ju trots allt mammas barn, bara lite äldre.


Kommentarer
Postat av: Besarta

Jag håller med dig, det var bättre förr!.. Din blogg var bra btw! :)

2009-11-06 @ 01:24:31
URL: http://besartahoti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0