Livet är en dans på rosor

Vissa dagar känns livet så hopplöst men idag är inte en sån dag trots att jag faktiskt är sjuk. Vilket tjat om denna sjukdom alltså, men det går omöjligtvis att bortse ifrån. Poängen med detta var att hänvisa tillbaka till mitt inlägg från häromdagen då jag skrev - sörj inte det du saknar utan glädjs åt det du har. Just då kändes livet eländigt. Det gör det från & till om jag ska vara fullkompligt ärlig. & så är det nog för de flesta. Vad jag har lärt mig av mitt liv är att livet är en dans på rosor men det är en dans med svåra steg, som Winnerbäck vackert sjunger. Om jag ska analysera vad jag tror att innebörden av det är, eller åtminstone vad det betyder för mig så blir det följande. -> Det blir vad man gör det till, det finns alltid två vägar att gå. Alla människor mer eller mindre möter på motgångar, stora som små någon gång i livet. Att jag redan gått igenom & härdat ut så många gör mig starkare. För det som inte dödar, härdar. Det har gjort att jag inte tar lika hårt på saker längre. Jag gräver inte ner mig totalt. Livet går vidare. Jag tror på ödet. & jag vet att jag är värd så mycket mer än skiten under Dina skor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0