Angående Studiehandledning

Idag (läs igår) fick vi tillgång till Studiehandledningen på den andra kursen. Första är redan avklarad! Denna kurs heter Grundläggande omsorg & omvårdnad. Efter att ha studerat den i flera timmar i brist på annan sysselsättning ser jag fram emot att sätta fart att plugga igen! Har spenderat denna fredagskväll med att läsa om blandannat venprover & blodtrycksmätning. Nästa vecka kommer vi att få lära oss det. & det är inget jag direkt ser fram emot. Att läsa om det & kolla på ritningar går an. Men när det kommer till att jag ska sticka någon i armen eller att någon ska sticka mig, då blir jag nästan svimfärdig - vid blotta tanken. Hur ska detta gå? Jag är nervös som fan. De uppgifter vi fått handlar om sekretesslagar, delegering, smitta/smittspridning/basala hygienrutiner, Blodtryck - puls & venprov. På torsdag, efter alla föreläsningar ska jag sätta fart på riktigt! :) Jag känner mig som en plugghäst.

Glömde det viktigaste! Vi ska ha en E-tentamen. Woho! 67 frågor på 30 minuter. Stressmoment. Jag är nervös.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0