Dagens stora fråga.

Får greenpeace bete sig hur fan de vill? Ursäkta svordomen, men den känns ändå ganska passande. Nu ska ni får höra något sjukt. Jag stod på Drottninggatan efter att ha sprungit på Emelie & pratade om livet i allmänhet. Då dyker det upp en snubbe som gubben i lådan från ingenstans & störde vårat samtal. Det hör väl till folkvett att inte bara gå fram & avbryta sådär?!

Snubben började prata om att isar smälter & vi försökte bli av med honom genom att vänligt men bestämt säga "vi är inte intresserade". Egentligen finns väl intresset där. Jag är för hjälporganisationer. Men problemet är att jag inte har råd. Det argumentet försökte jag med. Jag blev totaldissad. Denna snubbe påstår att jag är rik med mina 7800:- i månaden som jag får från csn.

Rik?! Är det ett skämt eller? Vet han hur hyrorna i dagens samhälle ser ut, för att inte tala om elpriserna eller hur dyrt det är att äta mat? Jag orkade inte försvara mig. Ni som lever på csn & betalar era egna räkningar vet hur tufft det är. Han avslutade med att säga till Emelie "Du har iallafall en ursäkt som är arbetssökande" sedan vände han sig till mig & sa "Du har fan ingen ursäkt & borde ta ditt ansvar. Du har förstört jorden!"

Efteråt satt jag på Waynes tillsammans med Elin & betraktade hans arbete på stan. Jag blev sjukt upprörd. Han verkligen förföljer dessa stressade eller ointresserade människor. & sedan dissar han dem när de inte vill gå med i Greenpeace. Jag accepterar hans arbete, men jag tror de flesta som arbetar med att "ragga" bidragsgivare till olika organisationer mest gör det för sin egen inkomst skull - inte för att de verkligen brinner för det de gör. Brinner man för det man gör går man inte till personangrepp utan "pratar omkull människor", om ni förstår vad jag menar? Jag tror han egentligen hatar sitt jobb.

& jag tycker verkligen att de borde acceptera människor som av olika anledningar inte vill bli bidragsgivare. Jag tycker inte man ska behöva försvara sig, för att sedan få en skopa skit. Dagens tistel till denna hemska Greenpeace snubbe som inte vet vad respekt är!


Kommentarer
Postat av: sarase

vilken j*vla idiot! meningen är väl att han ska värva folk inte skrämma bort folk från att vilja delta i Greenpeace. Jag gick själv med i Greenpeace för nån månad sedan.. men han var trevlig och tillmötesgående..och ja, lyckades övertala mig!Om vi som inte går med förstör jorden så är den där idioten ett hot mot mänskligheten! Man kan rädda miljön på fler sätt än att vara med i Greenpeace. Idiotjävel! Usch va upprörd jag bli över sånna människor! Hoppas allt är bra med dig annars? och att du fortfarande trivs med din utbildning? Kramar till dig

2009-10-16 @ 12:58:11
URL: http://sarase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0