Här sitter jag bitter & lyssnar på bas

Det är omöjligt att sova då grannarna spelar sjukt hög musik med extra bas så att soffan jag ligger i vibrerar. Det är fullkomligt omöjligt att fokusera på teven eller datan eftersom jag inte ens hör mina egna tankar. Detta är sjukt frustrerande speciellt med tanke på att jag har en förjävlig huvudvärk som inga piller i världen råder bot på. Jag vill inte höra mina grannar pissa & stöna när jag befinner mig på toaletten för att uträtta mina behov. Hur irriterande är det inte att det är så lyhört? & vem fan stönar när den pissar?! Jag vill inte ens tänka på när & om någon flyttar in i den stora lägenheten som är ledig, vägg i vägg med oss. Varför inte? Jo, för att de är de som bor under jag hör. Jag hör dem pissa & stöna. Jag hör deras juck eftersom sängen stöter emot väggen. Jag får sitta här som en bitterfitta för mig själv. Plågas av den förbannade basen. För en sak har jag lärt mig. I vår fastighet har vi ingen störningsjour. Men om de skickar någon ändå som anländer FÖRSENT då de störande grannarna redan dragit till krogen, ja då får man själv stå för kalaset. Jag undrar vad det är för isolering i våra väggar egentligen? I skrivande stund passerade en bil med trasig fläktrem. Det störde mig. Precis som allt annat idag. Jag funderar på om jag ska klä på mig & plinga på hos grannarna. Men jag är för feg. Vem vet vilka psykon den kan finnas innanför den dörren? Jag halvligger hellre här & lyssnar på basen. Retar mig till vansinne på allt som stör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0