Jag är en isbit.

Någon hade plockat bort fönstret i trapphuset för att mixra med parabolen där ute. För en stund sedan fick jag nog eftersom det drog iskallt. Ringde hyresvärden för att fråga om det var dem som arbetade en söndag, vilket det inte var. Han blev skapligt sur eftersom någon tog sig friheter att mixra sådär. Men i en bil påväg hem från Örebro fanns inte mycket han kunde göra. Han misstänkte vem det kunde vara eftersom bara en person har en sladd dragen från sitt fönster till parabolen på taket. Jag knackade på & bad dem att sätta tillbaka fönstret.  Nu är fönstret på plats.

Jag är frusen & känner mig mest som en isbit. Funderar på att tina migsjälv i en supervarm dusch. & sedan fortsätta min mys-söndag. Kanske steka potatisbullar om jag orkar. Sambon är fortfarande iväg. Vilket lyx att Johan bjöd honom på tacos efter träningen liksom. Själv är jag utsvulten & nästintill döende, men jag har ingen ork till en så stor ansträngning som att laga mat. Vad hårt livet är ;)

Läste aldrig boken i soffan under mitt täcke förut. Det blev sängen & lite kvalitetstid med katterna. Allt fokus på dem. Bob var överlycklig & kurrade på som fan under mitt täcke - tills Ville anföll honom. Då ville han inte vara med mer utan försvann till Niklas fotända. Istället tog Jeppe plats på min mage & gosade järnet - tills Ville skulle snutta på hennes fötter. Då la hon sig på Niklas kudde. Ville följde efter. Kvar låg jag ensam & frusen. Med tre katter i sängen men inte tillräckligt nära. En varm dusch var det ja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0