Jag tar en pluggfri helg

För det är jag värd. Sedan sätter jag fart med den nya kursen på måndag igen med nya krafter. Nu ska jag ha en mysig fredag med migsjälv & katterna. Det första jag ska göra är att gosa ner mig & läsa chic + solo. Det känns som jag måste unna mig saker jag tycker om & lyxa till det lite utan några krav eller måsten. Dessa 3 dagar i Växjö har varit sjukt påfrestande, stressiga & intensiva. Men samtidigt har jag dragit lärdom av alla föreläsningar. Jag måste påpeka att Växjö har den sämsta maten. Beställer man en bakad potatis i vår stad vet man vad man får. Allt ligger fint på tallriken. I växjö kom det in i en pappersfyrkant. Potatis underst. Röran bestod av den såsen man får i kebaben där. (Det måste påpekas att de inte har röd, vit eller mild sås. De har EN.) I såsen var det isbergssallad. Tänk er varm isbergssallad. Uäk! I tisdags var vi en millimeter från att krocka med ett rådjur men Lina väjde över i det andra körfältet & jag fick ont i nacken. Snygg räddning iallafall! Då slapp bilen gå sönder & rådjuret dö. Igårkväll när vi åkte hem var det mörkt & regnet öste ner. Vi såg en meter framför bilen typ. Vi stannade till i Jönköping på McDonald´s vid a6 & käkade innan vi for vidare. Jag & katterna var lika glada över att se varandra. & jag har verkligen problem med att åka bort sådär. Men det funkade klockrent med Lina & Elin. Vi låg & snackade alldeles för länge då vi egentligen borde sovit. Jag fick en känsla av pyamasparty med kuddkrig. & det underbara är att vi verkligen funnit varandra. Det är fint när man finner någon man klickar med. När allt faller sig naturligt & det känns som man känt varandra hela livet.

Ha en fin helg! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0