Godmorgon

Nu är jag redo att möta denna torsdag, tror jag. Har inte blivit mycket sömn. Katterna har jävlats. & halv åtta imorse började oväsendet på taket igen. Lyckades somna till en liten stund & drömde då att jag satt i fängelse! Minns några ansikten ifrån min cell & det var blandannat en klasskamrat. Undrar vad vi hade gjort? I samma dröm var jag på ett märkligt café med Rebecka & köpte en varsin kanelbulle & chokladboll, 2 för 1 ;) Vi skulle sitta på uteserveringen som bestod av fallfärdiga bänkar som var sjukt höga. Man fick liksom klättra upp på en stege. En bit bort satt en kille i ett handfat & fikade. Han hade lagt i sand för att sitta mjukare. Whattafakk!? Tolkning, någon?

Nu ska jag ut & köra bil. När jag kommer hem ska jag dricka kaffe & äta frukost. Njuta av denna dag, bara ta den som den kommer. Kanske titta lite mer på den kognitiva psykologin. Ett som är säkert är Chic & VR iaf :) Känner mig fortfarande lite halvkrasslig. Elin säger att jag MÅSTE krya på mig till på måndag, annars får jag inte komma. & det är kanske klokt, vem vill riskera att smittas av Svininfluensan? På vår skola har vi sprit att tvätta händerna med för att döda bakterier. Haha ^^ Ciao

Uppdatering! Det står ingenstans att jag har svininfluensan. Men hela världen är i skräck & väntar på vaccinet. Även mina klasskamrater. Är det fel att vara försiktig? Att ta det säkra före det osäkra? Jag tycker det är respekt att stanna hemma när man är sjuk oavsett om det bara gäller en vanlig jävla förkylning. För er som inte visste det så dör inte alla av svininfluensan. För vissa ger det vanliga influensaliknande symptom & leder alltså inte till döden. 
 
Om någon av mina klasskamrater var sjuk utan att veta exakt vad för sjuk så skulle jag helst se att de stannade hemma. För vem är inte rädd när man läser om nya som smittats & dödsfall som inträffat pga sjukdomen? Man kan föra smittan vidare trots att man själv inte är dödssjuk & den man smittar kanske inte har samma tur. Förstår ni vart jag vill komma?


Kommentarer
Postat av: TereseErica

fin blogg du har!

2009-09-03 @ 11:24:33
URL: http://tereseerica.blogg.se/
Postat av: Anonym

enligt mej känns det lite överdrivet när du säger att du har svinunfluensan, jag menar, har du ens diagnos på det.. ellle? inget man bara skämtar om, folk dör i det.. INSE..... hypokondrikter?

2009-09-03 @ 18:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0