Min åsikt.

Du vet att Carolina Gynning blev anmäld för att ha publicerat en "mobbares" IP + mejladress. Jag anser inte att du har någon rätt att hänga ut människor sådär.


MEN! Det rör mig inte i ryggen att människor med ett klick enkelt kan ta sig från din blogg till min. Med dina åsikter lär du nog få endel besökare, snällt att du gör reklam för min blogg.


Om du tycker att du har rätt till din åsikt, så har jag rätt till min åsikt. & jag skrev enkelt att "vissa människor är begåvade med något som heter empati."


Uppenbarligen kunde du inte ens ta en sån simpel sak utan tolkade det så kritiskt att du tog upp stridsyxan.


Empati kanske du visar för den ariska rasen men genom inlägget du skrev är det svart på vitt att du inte gör det för människor med annan hudfärg och religion.


Att klumpa ihop alla som inte har samma ursprung som dig gör dig till rasist. Vad är din defintion av rasist? Hur ställer du dig invandrare i vårt samhälle som faktiskt arbetar? Syrianer exemplevis, den mest arbetsamma invandrargruppen i Sverige. Är det okej för dig att de är här för att de arbetar & försörjer sig själva trots att de kanske bryter lite eller inte talar så god Svenska?


Dessutom säger du emot dig själv flera gånger i det inlägget jag syftar på. Orkar inte dra något exempel, men läs igenom texten själv så kanske det går upp för dig.


Jag tycker ärligt talat inte att det är någon skillnad på att som färgad leva på socialbidrag eller att göra det som vit. Du har ju själv erfarenhet av det. Att leva på vårat välfärdssystem, menar jag.


Du skriver att du har socialbidrag av olika orsaker men att du inte har någon plikt att tala om det. Visst, det har du inte. Det är ditt problem helt & hållet. Men om du hade engagerat dig i skolan såsom du tycker att invandrare ska göra för att lära sig Svenska hade du kanske inte behövt snålåka på vårt välfärdssystem? Du kan "skryta" om hur många jobb du söker. Du har ju redan själv kommit på orsaken till varför du inte får dem. För att det finns människor med mer erfarenhet & kunskap. Du skriver att du ska börja studera för att du vill utvecklas & jobba. Bra drag! Men skadan är redan skedd. Du har redan snålåkt på våra pengar precis som invandare gör enligt dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0