Torsdag

Igår var jag tvungen att snagga Jeppe. Hon har en ganska märklig päls som faktiskt ser fin ut. MEN efter att sambon kelade med henne upptäckte han dreads, så då åkte saxen fram. Jag förstår´t inte. För pälsen ser ju jättefin ut & både jag & min sambo borstar henne. Dessa dreads kan man alltså inte ana förrän man gosar runt i hennes päls ordentligt. De syns inte, utan känns bara. Nu ser hon ut som en jagvetintevad. & än är jag inte klar. Jag tror vi får göra ett försök att raka henne, inte till nakenkatt alltså. Men för att få pälsen lite mer jämn. Nu är det somsagt hackigt klippt med sax.

& idag tog jag mig i kragen & ringde vårdcentralen. Förväntar mig inte alls att få en tid. Men lite rådgivning kanske. Det står på ibumetinförpackningen att man bara får äta dem 5 dagar i följd, sedan ska man kontakta läkare. Det står på nätet att en influensa brukar gå över efter ca 5 dagar men att man kan vara trött upp till tre veckor efteråt. På de vägen är det. Jag har varit krasslig i typ två veckor. Sådär, ja. Självklart eftersom jag ringer såhär sent är jourtiderna slut. Kvinnan i telefonen sa att jag ska ringa 1177 om jag blir sämre ikväll eller återkomma till dem klockan åtta imorgonbitti. Nu ska jag se om jag orkar diska.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tacktack! Intressant bloggnamn.

2009-09-17 @ 14:36:29
URL: http://colorelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0