Akupunktur


Inom psykiatrin är akupunktur en vanlig behandlingsform bland de intagna. Ofta förekommer öronakupunktur. Detta har jag idag testat på för att veta vad jag pratar om i framtiden. Effekten av en öronakupunktur är blandannat lugn. Jag var mycket skeptiskt till detta kan jag lova. Men jag höll ett öppet sinne under resans gång. Kvinnan som satte nålarna valde att ge mig sex stycken i varje öra. (En gjorde ganska ont, men resten kändes knappast.) Ingen annan i klassen fick så många. Detta för att kvinnan enligt henne "såg" att jag hade ont nacke/rygg. Jag ljuger inte när jag säger att smärtan i nacken försvann efter en stund. Detta är absolut någonting jag kommer att använda mig av personligen i framtiden mot olika former av smärta. Innan hemgång valde jag att få en långtidsverkande i varje öra mot smärtan i rygg/nacke. Jag ska vara fullkomligt ärlig, det gjorde ont. Dessa kan jag ha kvar i tio dagar & jag plockar då enkelt ut dem själv. Dock kan de trilla ur tidigare. Det ser ut typ som ett litet örhänge som ni ser på bilden, den sitter bara några millimeter in i örat. De andra jag hade tillfälligt idag var långa nålar som kvinnan plockade ur, det kändes inte speciellt men jag blödde litegrann. Snett under det "lilla örhänget" syns hålet efter en såndär tillfällig nål jag hade. (Den stora runda ploppen är ett vanligt örhänge, den mindre är akupunktur"nålen".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0