TGIF

Det var en lång dusch tänker ni? Jag har inte tagit den ännu. Bestämde mig för att ta mig till solarieöarna, gå ett varv på stan & så plötsligt ringde Rebecka, så vi tog en fika också. Men nu är jag hemma igen, en mascara, hårinpackning, ansiktskräm & lite småskit rikare. Ibland måste man få skämma bort sig själv. Straxt är det dags för dusch med allt vad det innebär. Ansiktsmask, hårinpackning, rakning, fotfilning, nagelmålning & bodybutterinsmörjning. Lite fredagslyx skulle jag vilja kalla´t.

Men först solskenshistorien som jag skrev förut om.

När jag skulle ta på mig mina älskade skor efter träningen gick de sönder. Dragkedjan pajjade halvvägs. Det gick varken dra upp eller ner. Mina lårhöga älskade stövlar. Elin sa till mig att jag skulle ge mig & försöka hemma eftersom risken var att jag skulle få gå utan sko på ena foten hem om jag drog mer. Denna incident gjorde mig rasande. Så jag bestämde mig på en bråkdels-sekund för att gå & mucka med dem på skopunkten. Sagt & gjort. Jag dundrade in där & sa "jag har inget jävla kvitto med mig, men mina skor gick sönder när jag skulle hem från träningen. Man förväntar sig ju att de ska hålla mer än en säsong, jag köpte dem för bara några månader sedan". Om jag ska vara ärlig skrek jag. Expiditen svarade att jag fick kolla runt efter ett par andra skor jag ville ha. Jag provade ett par, men ångrade mig. Orkade inte ta på mig högerskon igen, så jag knallade runt med en sko som satt fast & den andra i famnen. Hittade sedan ett par bruna låga stövlar som fick duga. Gick fram till kssan varpå hon KLIPPER upp min stövel. Vill poängtera att det var kö. Sedan står jag där i butiken helt utan skor tills jag får ta på mig de nya bruna jag valde. Mina lårhäga kostade 600:- De nya skorna kostade 299:- Så jag fick ett tillgodokvitto på 300:- också. Knallade förbi din sko på vägen hem & för dessa 300:- jag fick i tillgodokvitto fick ett par blommiga sötjävlar följa med mig hem. De ligger nu i min klädkammare & väntar på VÅR & SOL, precis som jag. Fast jag sitter i soffan för det mesta.



Vila i frid älskade stövlar.


Mina blommiga kärlekar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0