Bla bla bla

Om sanningen ska fram så blev det ingen fisk idag, jag tog en kebabrulle. Men somvanligt är typ halva kvar. Sitter här rastlös & uttråkad men samtidigt utmattad & funderar över vad man kan hitta på i det tillståndet. En fika? En promenad? Jag vet inte. Eftersom jag inte har något vettigt för mig kanske jag ska börja lite smått på den frivilliga uppgiften. En semla blir det när magen känns lite mer tom än nu. Fast jag tror inte ens att jag tycker om semlor.  

Jag började precis att skratta hysteriskt, fast hjärtligt. Sådär som vi gjorde igår när vi åt mina "dunderkakor" & fikade farväl. Chefen hade fått till sig att en patient sextrackasserat personalen & tyckte detta var förfärligt. Sedan kommer kuratorn & säger att hon pratat med en trevlig man. Sedan spårade det ur, allt som sades förvrängdes till snusk. Varje gång det blir såhär, att jag brister ut i skratt tittar min älskling på mig som en stirrgubbe & tycker att jag är psyk. Om jag skulle försöka att förklara för honom vad jag skrattar åt för att han ska skratta med mig vet jag att det slutar med att jag skrattar ensam ändå. Tro mig, jag har försökt. Det är inte samma sak att berätta något för någon. Man kan inte skratta lika bra med någon annan än sigsjälv åt saker som hänt. Om man inte skrattar tillsammans med någon man upplevde det tillsammans med.

Påminnelse till migsjälv;
- Sommarjobb / extrajobb
- Läsa bok
- Gruppuppgift
- Studiebesök
- Växjö
- Träna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0