I love mat.

Häromdagen exprimenterade jag i köket & komponerade ihop en egen maträtt. En fiskgryta a´la Ida. Eller en redan befintlig rätt fast pimpad av mig?

Jag stekte Hoki-fileér med svartpeppar & salt, hällde sedan på kokosmjölk & lät det puttra en stund. (Där någonstans skrek min sambo att det doftade underbart & jag bestämde mig för att strunta i den röda curry-pastan.) Kryddade istället med lite mer svartpeppar & salt, tillsatte en aning chiliblandning. Slängde ner purjolök, morötter, palsternacka & kolrot. (Där tänkte jag på när Sara & jag föll in loöööv under kolrotsbowlingen 2002. Är det verkligen typ åtta år sedan vi lärde känna varandra spegelbild?) Detta åt vi sedan med kokt potatis & under måltiden utbrast min älskling att det var det godaste han ätit. Sjukt gott! Testa det vetja :) 

Idag serveras spätta med potatis & äggsås tror jag. Fisk är nyttigt & jag har lärt mig uppskatta´t.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0