Godmorgon härliga måndag!

Nedräkningen är ett faktum. Detta är den sista måndagen jag vaknar i denna lägenhet. Igår var den sista söndagen jag tvättade i tvättstugan i detta hus. Det var en kylig måndag, jag vaknade lätt frusen & klev in i en varm dusch. Bestämde mig ganska snart för att det får bli långbyxor & långärmat idag. Vart tog sommaren vägen undrar jag? Det är skönt att det inte är sådär fasligt varmt. Tropisk hetta. Men jag hade gärna sett solen stanna några månader till. Hoppas den bara tagit en paus & snart återkommer. Jag vill bättra på brännan lite inför hösten. & jag vill kunna använda mina sommarkläder ett tag till åtminstone :) Bob har äntligen fått syn på att vi har något levande i vårat akvarie. Det är fortfarande nersläckt men fiskarna är vakna. Annars bryr sig inte katterna om våra vackra fiskar. Jeppe & Ville brukar slå på rutan när minimalen visar sig, men annars inget. How come? Som sagt, jobbar ett monsterpass idag. Hoppas på att vara helt slut när jag kommer hem så att jag sommar gott & är redo för monsterpasset imorgon, 8-18. Sitter med ett glas kaffe. Kaffe är faktiskt godast i glas. & extra gott blir det om man skummar mjölken innnan. Jag kommer inte att bli populär idag när jag ska väcka en trotsig 20åring som inte vill kliva upp såhääär tidigt. Men det är mitt jobb? Ha en fin måndag allesammans! Puss

MARIA, jag önskar er en trevlig resa. Gift dig inte med Fritzjoffson, kom hem om åtta dagar & fika med mig i vår nya lägenhet? :) Saknar dig redan. Kärlek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0