Jag kokar över.

Niklas är så himla trött på att lyssna på mig. & jag är så irriterad & förbannad fortfarande att jag planerar en hämnd. Typ. När jag ringde min hyresvärd för att påtala värmeproblemet som de är fullt medvetna om, men skiter fullständigt i att åtgärda eftersom de är så snåla så säger hon att vi hade damm & katthår på golvet när det gjordes en mätning. Precis som att det har med värmen att göra! Precis som att vi är skitgrisar som aldrig städar & som om hon ens har en aning om hur det ser ut här annars. När de bara varit här en gång liksom. Som att hon ens har rätten att säga så till mig när det bor en skabbråtta några våningar ner. Där kan vi tala om sanitär olägenhet. Så fort han öppnar dörren stinker det förjävligt i hela trapphuset!

Dagen innan mätningen gjordes hade jag jobbat 8-18. En lång dag med andra ord. Det första jag gör när jag kommer hem då är INTE att ställa mig & städa. Det finns viktigare saker. Jag städar inte heller när jag kliver upp på morgonen - utan jag tar det när jag känner att jag har ork, lust & framförallt tid. När det är över 30 grader inomhus känns det inte speciellt lockande att plocka fram dammsugaren. Då brukar jag sopa golvet istället. Efter hon hade sagt detdär påstod hon att jag blivit FIXERAD VID TERMOMETERN & att det var därför det var för varmt. Att det berodde på att jag skapade värmen i mitt huvud för att termometern visar varmt. Jag skulle inte ens behöva någon termometer för att veta att det är på tok för varmt här. Det känner jag i kroppen ändå. Svetten rinner mer än när jag tränar. Jag mår illa. har ont i huvudet & är yr.

Om kärringjäveln hade sagt till mig att det är synd om mina katter som måste bo i lägenhet. Eller om hennes karl hade sagt till mig & inte till Niklas att jag inte behöver sitta hemma jämt & plugga utan kan göra det på biblioteket - då hade jag blivit fullständigt galen! Jag pluggar på distans, klart som fan jag pluggar hemma. Det är ju bäst, jag slipper bli störd av alla äckliga människor som befinner sig på biblioteket. Dessutom jobbar jag bäst i min ensamhet. & eftersom jag betalar 4500:- i hyra har jag väl rätt att nyttja min lägenhet dygnet runt om jag vill det?!

& det är ju så jävla mycket lättare att skylla på att det är vårat fel. Att vi alstrar värme, att katterna gör det & även akvariet. Men om vi säger att det vore så hade ju det varit klockrent de iskalla vintrarna - låt mig då påpeka att vi hade 14 grader i vintras! Hennes förbannade argument suger så jävla mycket. Vi har akvariet nersläckt, så det alstrar ingen värme alls. Att vi har det nersläckt beror på att vi fått grannnar här uppe & de vet inte hur man stänger en dörr - så de smäller igen den så det dunkar hos oss. Fiskarna är känsliga för sånt. Dessutom är de helt fucked-up & släpar möbler genom trapphuset istället för att bära dem. till och med ner för trappen. Gissa hur det lät? DUNK DUNK DUNK DUNK, alla trappor ner härifrån till hissen. Jag menar, hallå vad är ditt problem idiot?

DET SKA BLI SÅ JÄVLA SKÖNT ATT FLYTTA HÄRIFRÅN.


Kommentarer
Postat av: hanna

Har du provat att ringa hyresgästföreningen?

Dom kan nog ta tag i problemet o hjälpa dig

2010-07-14 @ 13:08:50
Postat av: Anonym

Jag har pratat med dem & med miljökontoret. Men ingen kan hjälpa oss för att vi snart flyttar. Det går inte att driva ärendet vodare efter att vi flyttat. & för att hgf ska kunna hjälpa oss behöver det finnas på papper från miljökontoret. Typ.

2010-07-14 @ 16:53:08
URL: http://fittdjur.blogg.se/
Postat av: Nora

vad är det för idiothyresvärd ni har egentligen?!

2010-07-14 @ 20:43:23
URL: http://noraskaos.blogg.se/
Postat av: Leenin

Ja undrar detsamma! Det låter riktigt illa! Tur att ni slipper skiten snart=)

2010-07-17 @ 18:09:30
URL: http://leeninjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0