Angående mitt jobb :)

Eftersom endel frågat vad det är för jobb jag har fått tänkte jag berätta det för er. Det första jag skrev om är som servitris. Jag kommer att jobba tillsammans med 150 andra servitriser & tillsammans kommer vi att fatservera ca 3000 gäster. Jag tycker inte att servitris är ett speciellt roligt jobb men dessa tillställningar är så härliga. Som dessert brukar det alltid serveras glasstårta med raketer som sprutar eld. & vi kommer in med dem på parad. Det är så himla vackert! Detta jobb gäller alltså en kväll om ca 3 veckor & jag tror att de ringde mig efter alla dessa år för att de är desperata efter folk. Men hey, vad gör det? Jag behöver cashen!

Det andra jobbet som jag fick i fredags är timvikarierande personlig assistent inom kommunen. Jag ska gå introduktion först hos några brukare & sedan kommer jag att ringas in när jag behövs. I sommar kommer jag dock att gå på schema. & såvitt jag vet är inte detta jobb tidsbegränsat, så jag blir antagligen kvar efter sommarsäsongen som timmis igen. Känns härligt med lite extracash. & att sommarjobbet redan är fixat är en otrolig lättnad för mig som allt som oftast framtidspanikar.

De som är bekanta med vård & omsorg vet att lönen inte är den bästa. Jag tjänade mer på stadiumlagret. Men jag resonerar såhär: Jag tjänar hellre lite mindre & har ett jobb som stimulerar mig & att jag känner att jag gör något värdefullt än att ha ett välbetalt jobb som inte ger mig ett skit.


Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis till båda jobben, det här kommer du sköta prima ;)

2010-03-02 @ 12:40:07
Postat av: Tessan

Ja grattis! ;D kom ihåg att du ska ha en ny lönesättning varje år med kommunen bara. (det glömmer dom gärna bort!) Personlig assistent är ju tyvärr det mest lågavlönade jobbet inom vården så om du jobbar inom kommun om exakt ett år igen så måste du ta tag i din dåvarande chef och kräva ny lönesättning:)

2010-03-02 @ 13:12:21
URL: http://beuws.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0