Funderingar

När du gick i skolan - var du en mobbare, blev du mobbad eller klarade du dig kanske hela skoltiden undan bådadera? Grattis isåfall. Jag har aldrig någonsin mobbat någon, det är jag mycket stolt över. Det är ju de som mobbar som antagligen har störst problem själva. Jag tror det är likadant med skitsnacket. Ni vet detdär äckliga snacket som råder bland det kvinnliga könet som man aldrig verkar komma ifrån? Det kan låta typ såhär "ah, hon har blivit så FET att hon har mage att äta där, borde hon typ inte köpa årskort & gymma istället? Mygod." Eller ännu värre att prata bakom någons rygg för att sedan låtsas vara vänner. Varför gör man egentligen det?! Jag personligen tror det handlar om en mix av avundsjuka & osäkerhet. Brist på eget självförtroende. Vissa människor talar illa om någon för bli "en i gänget", att snacka skit är kanske det enda de har gemensamt. Med andra ord förenar skitsnacket dem. Det är de människor som trycker ner andra för att må bra själva som är universums största loosers. Åter till mobbning. Jag vill inte påstå att jag blivit mobbad, men jag har blivit kallad fula saker & retad av olika anledningar. Det finns så många olika sätt att såra en människa. Men det fulaste är nog ändå att gå till personangrepp, att slå på svaga punkter.

Och att ljuga.

Mina tankar i denna stund går till en vän som har det mycket svårt just nu. Orsaken till detta är en annan människas avundsjuka & jag vet inte vad.


Kommentarer
Postat av: Sara

Du är så klok min vän. Jag håller verkligen med dig. Tjejer kan vara huvudvärk ibalnd! <3

2010-03-13 @ 23:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0