Äntligen är en ny mobil påväg.

Jag har länge varit på jakt efter en ny mobil. Ni som känner mig vet varför. Jag har för fanken gått runt med en stenålders mobil i 2 år. Mygod! & jag skämtar inte när jag säger stenåldersmobil, det är en förbannat gammal nokia.

Fram tills nu har jag haft parlino. Kontantkort. Det har fungerat kalas för mig tillsammans med min stenåldersmobil. Jag har betalat 299:- i månaden. För det har jag fått 3000 fria sms till alla. Ringt gratis till alla förutom tre & telenor. Haft en frinummer, vilket jag kopplat till min mammas telefon. Med andra ord alltid kunnat ringa henne, oavsett om jag har noll kronor på kortet.

Så ni som vill ha er telefon enbart för att ringa & smsa. Ni som skiter i att surfa, blogga, ta kort & andra moderniteter - er skulle jag varmt kunna rekommendera parlino.

Nu när jag uppgraderat mig kan jag surfa! Förhoppningsvis blogga. Som jag skrev i början av detta inlägg har jag varit på jakt länge. Galet länge! Letat efter det perfekta erbjudandet för just mig. Varit inne på halebop, telenor, tre, telia & tele2. Lustläst deras erbjudanden. De som fick äran att ha mig som kunder blev kanske lite otippat - telia. Jag tecknade deras abonnemang - telia mobil max 25 med mobilsurf. Månadsavgiften är i vanliga fall 98:- (Året ut betalar jag 29:- i månadsavgift) Då ingår surf & 5000 fria sms till alla! Samtalen kostar mig 50 öre, förutom till andra teliakunder dit jag ringer gratis. Öppningsavgiften för samtal går aldrig att komma ifrån, betalar 99 öre.

Så hur tänkte jag?
Gratis sms var prio ett. Jag är en riktig sms-tok! Klart jag gillar att snacka i telefon också, men jag ses hellre över en kopp kaffe eller te :) & jag ville inte betala fasligt mycket för mobilen heller. Vilket jag inte kommer att göra - 80:- per månad är i mina ögon helt överkomligt. Såklart vill jag ha möjligheten att surfa. & den möjligheten kommer med mina nya telefon som anländer om ca 10 dagar. Året ut kommer jag alltså att betala 109:- per månad, därefter 178:- per månad. Tillkommer gör såklart avgiften för samtal.


Vad tycker ni om min blivande telefon & om erbjudandet, ett kap inte sant?


Kommentarer
Postat av: Tessan Beuws

"jag ville inte betala fasligt mycket för mobilen heller. Vilket jag inte kommer att göra - 80:- per månad är i mina ögon helt överkomligt."... hur länge kommer du betala 80kr? Oftast är det där dom lurar kunder.. om man räknar ut hur många månader man betalar så betalar man oftast mer för telefon än vad det hade kostat i butiken. Men hoppas du gjorde ett kap:)

2010-09-07 @ 20:45:45
Postat av: Anonym

Jag kommer att betala 700:- mindre än om jag köpt mobilen kontakt i butik. Så jag anser fortfarande att jag gjort ett kap. Har ju inte förlorat på det iallafall :)

2010-09-07 @ 21:03:54
URL: http://fittdjur.blogg.se/
Postat av: Anonym

* kontant

2010-09-07 @ 21:04:32
URL: http://fittdjur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0