Kattsnack :)


Jag har problem. En allvarlig störning, eller nåt. SAVE ME! Jag hade precis lagt mig tillrätta i soffan, kluddrade lite på ett anteckningsblock & skulle läsa Glaze då jag helt plötsligt får en attack & skriker till mig själv rakt ut i luften, helt hysteriskt - "HÄR KAN DU FAN INTE LIGGA & LATA DIG FÖÖÖÖÖRFAAAAN!" Jag gjorde som jag blev tillsagd & ställde mig givakt. Här ska städas & pysslas minsann. Jag var överens med mig själv & satte igång att packa ner nästan alla kläder, alla torrvaror & sånt skit. Nu kan jag uppdatera bloggen utan dåligt samvete, för nu har jag ju faktiskt kommit en bit på väg. Lyssnar musik & tänker på min katt jag hade för några år sedan, Beata. Hon var mitt allt, min bästa vän, som min trogna följeslagare följde hon mig överallt med eller utan koppel. Det året jag fick spendera med henne var det bästa året i mitt liv & hela min värld krossades när mamma några dagar efter att hon försvunnit hittade henne i ett dike. Hon var så fin min lilla Beata, inte en droppe blod, bara snigelslem i pälsen. Jag satt i timmar helt apatisk & bara vaggade hennes döda kropp i min famn. Jag trodde aldrig mina tårar skulle torka, jag trodde mitt hjärta skulle sluta slå. Att förlora ett djur man vårdat ömt & delat dag som natt med gör så ont att det inte går att beskriva i ord. Några månader sedan åkte vi till ett stall för att kolla på en kattunge & där satt han, charmtrollet - Tusse & gäspade. Det var något speciellt med det lilla monstret, inte bara hans svans som var bruten eftersom han klämt sig i stalldörren. Han sov i min älskligns famn hela vägen hem. Därefter fick vi Beauty, av pappa - en exakt kopia av Beata. Inte konstigt, de var halvsyskon, med samma mamma, Rosita. Vi tillät Beauty att få en kull innan vi kastrerade henne. I den kullen fanns min lilla tjejJEPPE :) Det är något speciellt med att vara med vid födseln & spendera varenda sekund från att katten föds. Nu har Jeppe & jag spenderat 2 år tillsammans. Underbara år. Lagom till jag skulle flytta till eget skaffade jag min andra egna katt, Bob. Han & Jeppe är numera själsfränder.

Jonna & jag ska stå på loppis. Nästa helg kanske, vavavava? Vad mycket jag fått uträttat idag när jag tänker efter, stolt över mig själv. Haha. & jag är så jävla brun nu. Hoppas inte mina kollegor tror att jag varit utomlands när jag solat som en galning, trots att jag varit sjuk. Men skitsamma, ser det ut som jag bruuuuuuuuur mig? -dra ner ögonlocket för Maria- Ey, jag har mer att göra nu, så ADJÖKEN!



Kommentarer
Postat av: tezza

allt bra med dig?:)

2008-08-11 @ 03:08:07
URL: http://ttezza.blogg.se/
Postat av: Jonna

HAHA jag hade helt glömt bort loppis snacket. Men du, påminn mig - vi står nästa helg, okej? Påminn mig på typ torsdag så jag inte glömmer. Yey vad kul.

2008-08-11 @ 10:58:47
URL: http://gliittertankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0