Svammel


Underbart att lyckas somna in på soffan med en fet katt på magen & en tyst telefon. Att däremot vakna att elefantfötter på uteplatsen fick mig att se rött, som vanligt. Jag förstår inte varför alla jävla barn på denna gård måste använda min uteplats som lekplats! Så, jag begav mig halvklädd ut i regnet för att jävlas tillbaka med de små asen som förstörde min skönhetssömn. Ställde upp mina utemöbler för att blockera deras "infarter". & nu såhär i efterhand är jag glad för min hämnd. Det spelar ingen roll hur mycket jag skriker på dem. Om de nu ramlar & slår sig pga att de är blinda & inte ser platsstolarna jag satt upp för att blockera - så är det helt enkelt rätt åt dem. Jag tror jag lyckades bränna mig liiiite lite i solariet. Bara jag inte vaknar upp imorgon & ser ut som en hamster i nyllet. Jag menar. . det har hänt förr. Fast då fick jag skylla mig själv eftersom jag låg i ett supersolarie 15 min x 3. AHAHA. Nu solade jag 18 minuter, yey. Nu har jag hoppat i min mysoutfit & ska snart bege mig mot affären. Om bara min älskling kan ringa. Han tar tusen år på sig, vad han än ska göra. Katterna har en sovardag idag, precis som jag haft. & självklart ligger de båda på sina favoritställen. Jeppe i bokhyllan i vardagsrummet & Bob i sovrummet. Aw, så söta! Jeppe fyllde två år i söndags. Det firades med räkor som jag fick äran att skala. De var helnöjda, såklart! Regnet slutar aldrig falla, så frustrerande. Men somsagt, hösten är påväg & jag fyller år snart. På tal om födelsedagar. Förra året vaknade jag själv på min födelsedag, inget grattis, ingen frukost på sängen, inte ett enda paket. Ingen mamma, bror eller Rogga som sjöng för mig. Det var en förändring, svår att acceptera. Men så är det att stå på egna ben, att bo ensam i storstaden. Däremot letade Kurrekuling upp mig & gav mig en bamsekram & han sjöng till & med för mig. En underbar vän! Denna födelsedag kommer förhoppningsvis min älskling att sjunga för mig :) För då är vi somsagt sambos. Iiiiih! Jag älskar katter, jag är nog en kattmänniska. Fast det saknas en fralla i mitt liv. Älskling, det måste vi fan i mig styra upp. NU nu nu? :) XOXO


Kommentarer
Postat av: Jonna

glöm inte att jag faktiskt var den första som ringde och grattade dig. Sådeså!

2008-08-06 @ 09:02:04
URL: http://gliittertankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0