Varför?


I dagens NT läser jag att flera personer blev vittnen till hur en 20åring misshandlades blodig med både sparkar & slag. Det som får mig att reagera är dessa vittnen. VARFÖR i helvete ingrep ingen? Kanske var de chockade, vad vet jag? Det jag vet är att jag inte skulle stått som åskådare till en misshandel, trots att jag är liten utan en enda muskel. Jag skulle garanterat ingripit. (Det vet jag av egen erfarenhet, jag är ingen som bara står & ser på.) Vågar man inte själv, gå ihop er! Det var somsagt flera vittnen. Tänk om denna unge man hade misshandlats till döds. Då hade ni som inte lyfte ett finger varit medbrottslingar, anser jag.

& nästa gång är det kanske din tur, (i detta sjuka samhälle går ingen säker) hade du inte velat att någon av åskådarna istället för att bara stå där, hjälpt dig?




Kommentarer
Postat av: Ida

Så som många småflickor drömde om att bli prinsessor, drömmer säkert många unga kvinnor om att bli stora, oavsett hur. Bloggandet för mig är en passion såsom choklad kan vara en passion för andra. Det är ett sätt att lätta på trycket, ett sätt att undvika att bli galen :) Så nej, jag har inte för avsikt att bli "stor" genom mitt bloggande. Jag gör det för att jag älskar det. För att jag är beroende & inte klarar en dag utan det. För min egen skull, inte för någon annans.

2008-08-23 @ 12:24:47
URL: http://fittdjur.blogg.se/
Postat av: Jessica

ehm vad är det för namn ? fittdjur?

moget!

2008-08-23 @ 12:26:52
URL: http://jessyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0